Sponsortips
Sponsortips
Welkom bij The Unforgettable Ride, de ultieme toertocht voor recreatieve fietsers die van avontuur houden! Dit jaar hebben we een bijzondere missie: zoveel mogelijk geld inzamelen voor Het Vergeten Kind. Duizenden kinderen in Nederland kunnen om verschillende redenen niet op vakantie of er even tussenuit. Omdat er geen geld voor is, of door problemen in hun thuissituatie waar zij vaak niets aan kunnen doen. Voor deze kwetsbare kinderen organiseren wij Heppie Vakanties & Weekenden in Hotel Heppie. Want ook zij verdienen een superleuke tijd.
Tips en Trucs voor Geldinzameling
Wil je bijdragen aan Het Vergeten Kind en ben je op zoek naar manieren om geld in te zamelen tijdens The Unforgettable Ride? Hier zijn enkele handige tips en trucs om je op weg te helpen:
1: Vertel iedereen over jouw actie
Zodra jouw persoonlijke actiepagina gereed is, kun je je actie volop promoten. Deel het nieuws op je werk, school, vereniging, in de kantine en op feestjes. Vraag hen meteen om je te sponsoren, zonder uitstel tot ze thuis zijn. Iedereen kan eenvoudig je actie bekijken en doneren via hun smartphone. Zet een bladwijzer voor je actiepagina in je mobiele internetbrowser.
Leg duidelijk uit hoe het werkt, zodat niemand afhaakt voordat ze een donatie hebben gedaan! Vraag iedereen uit je netwerk om bij te dragen. Wees niet bang om om een donatie te vragen; je zult zien dat veel mensen graag willen helpen! Onthoud: je hebt niets te verliezen, een ‘nee’ heb je, een ‘ja’ kun je krijgen!
2: Maak de actiepagina jouw pagina
Een actiepagina met persoonlijke foto’s en teksten zorgt voor meer donaties. Upload enkele foto’s die relevant zijn voor jou en je actie. Vertel waarom je deze actie bent gestart. De meeste van je supporters zullen doneren omdat ze je aardig vinden en nieuwsgierig zijn naar jouw motivatie om deze actie op te zetten.
3: Eerst een paar donaties, dan pas verspreiden
Voordat je je actie aan iedereen vertelt, is het slim om al een paar donaties binnen te hebben. Vraag eerst je familie en beste vrienden persoonlijk om een donatie voordat je andere mensen benadert. Een goed voorbeeld zet namelijk aan tot navolging.
4: Benader lokale media
Media-aandacht kan zorgen voor meer donateurs, deelnemers of bezoekers voor je actie. Een gratis bericht in de lokale krant of op de lokale radio kan een nieuw publiek bereiken en daarmee potentiële nieuwe donateurs. Vooral de (lokale) pers, radio of huis-aan-huisbladen zijn vaak op zoek naar leuke verhalen over hoe jij een goed doel wilt steunen. Hiermee bereik je een breder publiek en dus potentiële nieuwe donateurs.
5: Benader bedrijven om je te sponsoren
Vergeet niet om ook bedrijven te benaderen voor sponsoring. De supermarkt om de hoek, een goede klant of leverancier, het internetbureau van je neef, of je eigen werkgever: bedrijven zijn vaak bereid te geven en kunnen meestal een aardig bedrag missen.
Zoek bedrijven die een link hebben met onze doelstellingen of waar je al iemand kent. Voor bedrijven is het fiscaal interessant om jouw actie te steunen omdat giften aan goede doelen belastingaftrekbaar zijn. Zet bij bedrijven hoog in, zij hebben vaak een budget voor sponsorverzoeken. Je kunt ook het logo van de bedrijven die jou sponsoren op je actiepagina plaatsen en vermelden in je updates op social media of nieuwsberichten.
Denk ook aan je eigen werkgever. Zij zijn vaak bereid om je te steunen of zelfs je totale donatie te verdubbelen.
6: Sponsoring als verjaardagscadeau
Moeite om dit jaar iets te bedenken voor je verjaardag? Vermeld bij de uitnodiging voor je feestje dat je liever een sponsorbedrag voor je fietsactie ontvangt in plaats van een cadeautje. Dat is natuurlijk ook een soort cadeau!
7: Bedank iedere donateur persoonlijk
Het is heel belangrijk om iedereen die jouw actie steunt met een donatie persoonlijk te bedanken. Vraag hen meteen of ze je actiepagina willen doorsturen naar vrienden en bekenden. Dit kun je doen via je actiepagina, maar ook op social media. Mensen vinden het vaak leuk als je hen openlijk bedankt, en het vergroot de kans dat anderen jouw bedankje zien, geïnteresseerd raken in je actie, en ook willen sponsoren.
Uit ervaring blijkt dat de meeste donaties in de laatste twee weken van je actie binnenkomen. Dit is dus de tijd voor de eindsprint. Zet deze periode goed in en vraag je donateurs om hulp daarbij. Zij willen je ook graag helpen om je streefbedrag te halen.
8: Rond je actie goed af
Blijf geld inzamelen nadat je actie is volbracht.
20% van de donaties komen binnen nadat jouw actie is volbracht. Blijf dus aandacht geven aan je actie, ook nadat deze voorbij is. Stuur je omgeving een e-mail of deel op social media hoe je actie is gegaan. Je zult zien dat veel mensen je willen feliciteren of hun steun willen betuigen met een donatie!
Stuur na 14 september een bedankmail naar iedereen die jou heeft gesponsord. Neem in deze mail een link op naar jouw actiepagina zodat iedereen het eindbedrag kan zien. Als je weet dat je nog een keer in actie komt, bijvoorbeeld volgend jaar, meld dat dan direct!